Rekrutacja

Rekrutacja - listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do klasy I Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Tychach

PROTOKÓŁ 1 - PSM przyjęci do cyklu 6-letniego 

PROTOKÓŁ  2 -PSM przyjęci do cyklu 4-letniego 

PROTOKÓŁ  3 - PSM nieprzyjęci 

Jednocześnie rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do pilnego potwierdzenia woli uczęszczania dziecka.

Dokument o treści:

"Ja niżej podpisany/a potwierdzam wolę uczęszczania mojego dziecka .......................... (wpisać imię i nazwisko dziecka) do Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. Feliksa Rybickiego w Tychach od roku szkolnego 2020/2021"

należy własnoręcznie podpisać i wysłać jego skan na adres zsm@oswiata.tychy.pl lub wrzucić do przygotowanej skrzynki umieszczonej przy szkolnej portierni w godzinach 7.00-18.00.



 

Szanowni Państwo,

W związku z zamknięciem szkół i placówek oświatowych informujemy, że: 

1.     Składanie wniosków o przyjęcie do Państwowej Szkoły Muzycznej na rok szkolny 2020/2021 jest możliwe drogą elektroniczną na adres zsm@oswiata.tychy.pl .  

2.     Odpowiedni formularz jest do pobrania w zakładce "rekrutacja" na stronie internetowej szkoły. 

3.     Ze względów bezpieczeństwa na ten moment szkoła nie będzie wymagać obowiązkowej adnotacji lekarza o ogólnym stanie zdrowia dziecka i ewentualnych przeciwwskazań do nauki gry na wybranym instrumencie. Ten ustawowy wymóg należy jednak spełnić w późniejszym czasie po ustaniu zagrożenia epidemiologicznego. Jeśli ktoś już posiada takie zaświadczenie, to należy je zeskanować
 i dołączyć do wniosku. 

4.     Opinia wychowawcy może być sporządzona elektronicznie. 

5.     Po ustaniu zagrożenia epidemiologicznego należy dostarczyć do sekretariatu oryginał dokumentu wraz z zaświadczeniem lekarskim. Wniosek powinien być podpisany przez opiekunów prawnych. 

6.     Terminy przeprowadzania badań predyspozycji zostaną ogłoszone później. Data i godzina indywidualnego badania predyspozycji zostanie ustalona w sekretariacie szkoły w momencie złożenia oryginału dokumentów. 

7.     Wnioski kandydatów złożone do tej pory osobiście są aktualne. Pracownik sekretariatu skontaktuje się telefonicznie z tymi osobami w celu ustalenia nowego terminu badania predyspozycji. 

8.     Wszelkie zapytania proszę kierować na podany wyżej adres mailowy.  



WNIOSEK O PRZYJĘCIE DO SZKOŁY

WEWNĘTRZNY (dotyczy kandydatów do OSM I st. i PSM I st.) - do pobrania

WNIOSEK NABO (dotyczy wyłącznie kandydatów do OSM I stopnia) - NALEŻY WYPEŁNIĆ ELEKTRONICZNIE I WYDRUK DOSTARCZYĆ DO SZKOŁY – informacje dostępne pod adresem: https://www.oswiata.tychy.pl/ w zakładce „Rekrutacja”

Zgłoszenia kandydata do szkoły dokonują rodzice lub prawni opiekunowie, składając wypełniony wniosek/wnioski. Kandydaci do OSM I stopnia składają dwa wnioski – wewnętrzny i elektroniczny, natomiast kandydaci do PSM I stopnia składają tylko wniosek wewnętrzny.

REKRUTACJA

OSM - o przyjęcie do szkoły mogą ubiegać się kandydaci w wieku 6, 7 lat.

PSM – o przyjęcie do szkoły mogą ubiegać się kandydaci w wieku od 6 do 16 roku życia:

  1. kandydaci w przedziale wiekowym 6-10 lat kwalifikowani są na sześcioletni cykl nauczania w dziale dziecięcym,

  2. kandydaci w przedziale wiekowym 8-16 lat kwalifikowani są na cykl czteroletni
    w dziale młodzieżowym.


TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW O PRZYJĘCIE DO SZKOŁY

Rodzice kandydatów ubiegających się o przyjęcie do Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st.
składają wnioski w sekretariacie szkoły w terminie do 28.02.2020 r.


Kandydaci do Państwowej Szkoły Muzycznej I st. składają wniosek w sekretariacie szkoły 
w terminie od 1 lutego do 27 marca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny,
na który przeprowadzane jest postępowanie rekrutacyjne.

Ze względu na stan epidemii termin składania wniosków został przedłużony.



Dzień i godzinę badania przydatności kandydata ustala się w dniu złożenia dokumentów.

BADANIE PRZYDATNOŚCI KANDYDATA

  1. Kwalifikowanie kandydatów odbywa się przez badanie przydatności, które polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych oraz ocenie predyspozycji i warunków fizycznych do nauki gry na określonym instrumencie. Badanie przydatności ma charakter konkursowy, to znaczy, że przyjęci do szkoły zostają ci kandydaci, którzy uzyskają najlepsze wyniki. Każdy kandydat otrzymuje podczas badania predyspozycji zadania, między innymi:
    • wykonanie wcześniej przygotowanej, dowolnej piosenki, 
    • powtórzenie głosem krótkich ćwiczeń melodycznych zagranych przez nauczyciela na fortepianie,
    • powtórzenie ćwiczeń rytmicznych przedstawionych przez nauczyciela, 
    • zagadki muzyczne,
    • wysokie i niskie dźwięki,
    • zakończenie melodii, itp. 
    Stopień trudności zadań jest jednakowy dla wszystkich kandydatów na ten sam cykl kształcenia.
  2. Oceny kandydatów dokonuje Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Komisja przyznaje punkty za każde ćwiczenie wykonane przez kandydata. Ocena komisji jest nieodwołalna.
  3. W przeprowadzanych testach stosuje się punktację (od 0 do 25). Uzyskanie 16 punktów w pierwszej części badania (test od 0 do 22 punktów) powoduje zakwalifikowanie kandydata do drugiego etapu, czyli badania fizycznej i manualnej przydatności do danego instrumentu przeprowadzanej przez specjalistów instrumentalistów (od 0 do 3 punktów).
  4. Komisja Rekrutacyjna decyduje o przyjęciu kandydata do szkoły na podstawie ostatecznej punktacji z badania przydatności, uwzględniając najwyższą ilość punktów w klasie danego instrumentu głównego. 
  5. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria, o których mowa w art. 142 ust. 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe
    (Dz. U. z 2018 r. poz. 996). Kryteria te mają jednakową wartość.
  6. Komisja może wnioskować o przyjęcie kandydata na inny instrument niż określony we wniosku w przypadku braku miejsc na wybranym przez kandydata instrumencie.

WYNIKI REKRUTACJI

    1. Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości – w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia badania przydatności - listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły –
      w terminie do 5 sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który przeprowadzane jest postępowanie rekrutacyjne.

    2. Kandydaci zakwalifikowani, którzy nie zostali przyjęci z braku miejsc, znajdują się na liście kandydatów nieprzyjętych, zwanej dalej listą rezerwową.

    3. Listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły wywieszane są na szkolnej tablicy ogłoszeń.

    4. O możliwości przyjęcia kandydata z listy rezerwowej sekretariat szkoły powiadamia rodziców lub prawnych opiekunów do końca września.

POZOSTAŁE INFORMACJE 


Potwierdzanie woli przyjęcia dziecka do placówki:

od dnia ogłoszenia wyników do tygodnia.

W przypadku niemożności dotrzymania wskazanego terminu należy skontaktować się z sekretariatem szkoły.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam porttitor augue a turpis porttitor maximus. Nulla luctus elementum felis, sit amet condimentum lectus rutrum eget.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam porttitor augue a turpis porttitor maximus. Nulla luctus elementum felis, sit amet condimentum lectus rutrum eget.